Zaterdag 13 mei Cusco

14 mei 2017 - Cuzco, Peru

Op zaterdag nog een dag de stad in. Aangekomen op het centrale plein plaza d'Armas blijkt er een carnavaleske optocht gaande, kennelijk een feest voorafgaande aan moederdag. Verschillende groepen bont uitgedoste mensen dansen rond het plein met veel tromgeroffel en trompetgeschal. Het is een bijzonder schouwspel; het zoveelste toevallige kadootje op deze reis. De groepen stellen zich op voor de grote cathedraal waar ze door een priester worden toegesproken en een kleine ceremonie plaatsvindt. Daarna trekken de groepen nog lang rond het plein en door de stad.

Verder hebben we nog een kloostermuseum bezocht en zijn we op een markt geweest waar de lokale bevolking inkopen doet of met elkaar gaat zitten eten. Naar onze maatstaven een heel bijzonder en chaotisch gebeuren maar daarom wel leuk om te zien.

De laatste verhalen gaan pas echt spreken met een paar foto's erbij maar de wifi is in het hotel bijzonder matig dus het lukt niet om foto's te uploaden. Hopelijk lukt dat later nog even.