Van Arequipa naar Cabanaconde

1 mei 2017 - Colca Canyon, Peru

Vandaag weer een prachtige reisdag, van de grote plaats Arequipa zijn we inmiddels echt in het platteland van Peru beland. Vandaag best wel weer een lange rit want het gaat allemaal niet zo snel. Van Arequipa omhoog de bergen in, over een pas op 4910m hoogte. Onderweg genoten van de prachtige natuur. Je ziet het steeds veranderen afhankelijk van de hoogte. Op 3000-3500m bevinden zich uitgestrekte vlaktes waar een stugge grassoort groeit en waar de vicuna's, de lama's en alpaca's leven. De vicuna's zijn beschermd en leven in het wild. De lama's en alpaca's worden in kuddes als huisdier gehouden.

Onderweg een aantal keren gestopt voor de mooie natuur of voor bezoek aan een lokale markt. Dit is het Peru buiten de touristische paden. Vanmiddag doorgereden naar de Colca-canyon. We hwbben zelfs al een paar condors zien vliegen maar helaas nog niet goed kunnen fotograferen vanwege tegenlicht van de zon, morgen nog maar eens proberen.

De reis is voor een aantal mensen zwaar. Darmproblemen en ook sommigen last van hoofdpijn doir de hoogte. Een deelnemer is met uitdroging opgenomen in het ziekenhuis in Arequipa, de reisleider is daar ziek achtergebleven en vier anderen zijn vaste klant op het toilet. We reizen de komende dagen met een lokale gids die gied engels spreekt, dus we redden ons goed. Wij houden ons aan de tips van veel water drinken, coca-thee drinken en op de coca bladeren kauwen. Het gaat tot op heden met ons goed hoor.

Morgen gaan we een wandeling maken door het Colcadal met de gids Ruth.

We zijn er wel achter dat je rustig aan moet doen op deze hoogte; E

We slapen vannacht in Cabanaconde op 3750m.

1. Hilde:
    2 mei 2017
    Wat een prachtige plaatjes! Hopelijk blijven jullie goed gezond!
  2. Wouter & Hanna:
    2 mei 2017
    Wat is het toch leuk om elke ochtend jullie belevenissen te lezen! Geniet er van en hopelijk worden jullie niet ziek!!
  3. Marry en Jan:
    2 mei 2017
    Leuk jullie belevenissen te lezen. Fijne dagen verder. Groetjes jan en marry en Christine en Pieter
  4. Nelly:
    2 mei 2017
    Jullie begrijpen zeker wel wie er hier in huis een beetje jaloers is..... Klinkt goed allemaal!