Cusco verkennen

8 mei 2017 - Cuzco, Peru

Vandaag  maandag 8 mei hadden ee een vrije dag in Cusco. Dus samen maar eens door het oude centrum gedwaald. De prachtige cathedraal bezocht en ons door een gids later rondleiden, het was een indrukwekkend bezoek. Deze kerk, tevens de zetel van de aartbisschop van Peru bevaf veel indrukwekkende kunst, prachtige altaren en beelden. Veel van de beelden worden 1x per jaar meegdragen in de processie bij het feest van "Corpus Christy"; een groot evendment in Cusco.

Natuurlijk ook even gewinkeld en gezellig koffie gedronken op een balkon met uitzicht op het centrale plein.

Vanavond een beetje op tijd gaan slapen want morgen weer een belangrijje dag. Jos gaat morgen beginnen aan de 3-daagse trail de zgn "Larestrail". Drie dagen trekken we door de Andes en slapen we in tentjes. Op het hoogste punt passeren we een pas op 4650m. Het zal best een pittige tocht worden.

In dezelde dagen bezoekt Nelly de helige vallei en gaat ze o.a overnachten in de regenbooghuisjes van de stichting Kuychi; ooit door een nederlandse gesticht voor de opvang van kansarme kinderen.

Na de eerdere trekkings in de Colca-vallei en de wetenschap dst het nu zwaarder en nog 1000m hoger wordt, hebben we besloten dat Nelly de trail niet gaat lopen.

We gaan elkaar donderdag weer ontmoeten en hebben dan vast weer ervaringen met elkaar te delen en te bloggen. Tot dan.