Machu Pichu

13 mei 2017 - Cuzco, Peru

Op donderdag hebben wij ons na de Larestrail weer verenigd met de groepsleden die de trail niet hadden gedaan. Daarna zijn we met de bus doorgereisd naar Allantaytambo waar we op de trein zijn gestapt naar Agues Calientes. De trein is de snelste manier om er te komen maar is meteen een toeristische attractie. Het is een luxe panoramatrein waar je ook door het dak kunt genieten van het prachtige dal waar je door heen rijdt; onderweg wordt je bediend door stewardessen en voorzien van een drankje en snack. Na 1,5 uur kom je in Agues Calientes (Machu Pichu village) waar het een complete gekte is zoals bij elke toeristische hotspot.

Op vrijagmorgen om 7 uur op de bus gestapt omhoog naar Machu Pichu, daar waren we de grootste drukte voor.

Als zo hoog tussen de bergtoppen deze oude stad opdoemd is dat echt een indrukwekkend geheel. Onvoorstelbaar hoe ze het indertijd voor elkaar hebben gekregen om zo'n stad voor een kleine 1000 inwoners op die hoogte te bouwen. Een prachtige ervaring dat we er geweest zijn. Uit de uitleg van de gids hebben we veel geleerd. O.a. dat je niet kunt spreken over de Inca's als een volk; "Inca" was de titel die was voorbehouden aan de heerser van het rijk. Dat rijk van de Inca bestond eigenlijk uit meerdere volken die onder zijn heerschappij waren gebracht. Ook werd duidelijk dat de stad Machu Pichu op die hoogte is aangelegd om verschillende gewassen op de terrassen te kunnen verbouwen.

Aan het einde van de vrijdag weer terug naar Cusco.

1. Erica:
    14 mei 2017
    Wat een bijzondere reis is het toch, echt genieten !!!
  2. Remmelt en Annie:
    14 mei 2017
    Machu Pichu hebben wij eens op tv gezien. Lijkt me in werkelijkheid echt heel bijzonder !
    De reis loopt ten einde hè ? Ik denk dat jullie nog een week vakantie nodig hebben om bij te komen van de veelheid aan belevenissen.