1e trekking Colca vallei

2 mei 2017 - Cabanaconde District, Peru

Vandaag een "adembenemende dag"; omdat we prachtige natuur hebben gezien en soms letterlijk adembenemend door het klimmen en dalen tijdens devwandeling.

Vanmorgen al bijtijds vertrokken naar het uitzichtpuntt bij Cruz del Condor. Daar stonden we al om kwart over 8 in afwachting van misschien wel het vliegen van de condors. Soms is het bewolkt en zie je er niet een. Het was echter een stralende dag en we werden getrakteerd op een prachtige vliegshow. Heel bijzonder om die geweldige vogels boven je hoofd te zien cirkelen. En prachtig om te horen hoe ze schril krijsen.

Daarna een prachtige wandeling (hier "trekking" natuurlijk) gemaakt langs de hellingen van de vallei. Schitterende uitzichten, je voelt je gewoon klein in dit grootse landschap. Wij liepen van 3750m terug naar het dorp Cabanaconde op3350m; om je heen bergtoppen tot bijna 6000m. Een veelzijdige bloemenpracht en heerlijke kruidige luchten onderweg.

Een onvergetelijke dag. Echt een kadootje door alles wat we zagen en het mooie weer, ca 26gr, heerlijk  voor de wandeling.

1. S en S:
    3 mei 2017
    Jos Nellie Wat een super reis en zo leuk om alles mee te lezen.
    Groetjes van ons x
  2. Nelly:
    3 mei 2017
    Mooie foto's. En vooral natuurlijk de condors !!