2e trekking Colca vallei

3 mei 2017 - Puno, Peru

Vandaag opnieuw een trekking in deze prachtige vallei.

We genieten van het bijzondere landschap en worden op ellerlei kadootjes getracteerd. Allereerst het prachtige weer; een zonnetje en 26gr dus prima wandelweer. Dan zie je ineens in de verte een vulkaan die een aswolk uitbraakt en hoog de lucht un blaast. Aan het einde van de trekking lopen we om half 3 een dorpje binnen, onder een poort door en klinkt er muziek alsof we ingehaald worden na de vierdaagse. Maar aangeland op het dorpsplein blijkt er een dorpsfeest te worden gevierd, het plaatselijke oogstfeest. Daarvoor loopt iedereen uit en zijn er veel mensen in traditionele kleding. Er wordt met elkaar gegeten en gedronken onder het toeziend oog van iemand die de burgemeester lijkt te zijn.

Daarna hebben we nog even een bad genomen in de thermale bronnen hier. Een geneeskrachtig bad van ca 30gr. Nou dat was even lekker voor de spieren na de inspannende tocht,

Aan het eind van de dag aangeland in ons hotel in Chivay. Een prima hotel maar de wifi is bedroevend dus de foto's houden jullie tegoed.

Morgen weer een reisdag; naar Puno.

1. Remmelt en Annie:
    4 mei 2017
    Wat een prachtige reis maken jullie en wij genieten een beetje mee.
    Nog veel plezier !