Van Chivay naar Puno

4 mei 2017 - Puno, Peru

Vandaag was weer een lange reisdag. Vanmorgen om kwart over 5 opgestaan en half 7 met de bus vertrokken. Het was een flinke afstand naar Puno maar het gaat bovendien ook niet allemaal zo snel als in Nederland. Onderweg kom je diverse obstakels tegen die wel even ophouden. Bij wegwerkzaamheden bijvoorbeeld sta je gerust een kwartiertje stil als ze even alles afzetten. Of een halfvuurtje wachten omdat er in een bocht bergafwaarts een vrachtwagen met mandarijnen is omgekiept. Ook kan er ineens een kudde lama's en alpaca's oversteken.

Onderweg nog wel een paar keer gestop. O.a weer bij de pas van het hoogste punt van onze reis 4910m. Dat blijft toch best hoog hoor en dan heb je gewoon weinig lucht. Ook een stop gemaakt bij een pre-Inca begraafplaats. De voorname (koninklijke) overledenen werden bijgezet in graftombes in de vorm van ronde torens, 12m hoog en 9m in doorsnede. Bijzonder hoe ze in die tijd (1000v chr) dergelijke bouwwerken konden bouwen.

Vanavond 17.30 in Puno aangekomen in de schemering.

Morgen vertrekken we naar het Titicaca meer waar we ook op een eiland (Amantani) bij lokale bewoners zullen overnachten. Daar hebben ze geen stroom, laat staan wifi. Dus zullen we pas zondagavond weer iets op de blog kunnen zetten.